Особливості організації 2022/23 навчального року
«Затверджую» Директор Кордишівської гімназії І.М.Кулієва
РОЗКЛАД УРОКІВ КОРДИШІВСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ НА 2022– 2023 н.р.
1 Л.І | 2 О.А | 3 О.А | 4 Л.І | 5 Л.І | 6 | 7 О.А І.М | 8 Л.І Г.В | 9 О.А І.М. | ||
Понеділок | 0 | Розв. заняття | Історія/----- | Геогр./Істор.Укр. | ||||||
1 | ЯДС | ЯДС | ЯДС | Читання | Нім.мова | Історія України | Географія | Алгебра | ||
2 | Англ.мова | Математика | Математика | Укр.мова | Математика | Нім.мова | Історія всесв | Хімія | ||
3 | Математика | Читання | Нім.мова | Математика | Історія України | Укр.мова/хімія | Алгебра | Біологія | ||
4 | Навч. грамоти | Нім.мова | Фізкультура | Обр.мистецтво | Укр.мова | Алгебра | Хімія | Історія всесв. | ||
5 | Навч. грамоти | Фізкультура | Інформатика | Фізкультура | Заруб.літер | Біологія | Укр.мова | Фізкультура | ||
6 | Природозн. | Фізкультура | Фізика | Укр. літ | ||||||
Вівторок | 0 | Розв. заняття | Інформатика | |||||||
1 | Навч. грамоти | ЯДС | ЯДС | ЯДС | Укр.мова | Англ. мова | Труд.навчання | Фізика | ||
2 | Математика | Укр.мова | Математика | Укр.мова | Математика | Фізика | Англ.мова | Укр..мова | ||
3 | Навч. грамоти | Математика | Укр.мова | Математика | Фізкультура | Укр. мова | Геометрія | Заруб.літер | ||
4 | Обр.мистецтво | Читання | Читання | Нім.мова | Інформатика | Геометрія | Укр.літер | Нім.мова | ||
5 | Фізкультура | Інформатика | Фізкультура | Читання | Англ.мова | Заруб.літер | Фізкультура | Геометрія | ||
6 | Укр.літ | Інформатика | Заруб.літер | Труд.навчання | ||||||
Середа | 0 | Розв. заняття | Географія | Інформатика | Біологія | |||||
1 | ЯДС | Читання | Читання | Музика | Природозн | Алгебра | Укр. мова | Фізика | ||
2 | Математика | Математика | Математика | Нім.мова | Укр.мова | Біологія | Фізкультура | Алгебра | ||
3 | Фізкультура | Музика | Укр.мова | Математика | Математика | Укр.мова | Хімія | Інформатика | ||
4 | Музика | Укр.мова | Дизайн і технології | Укр.мова | Фізкультура | Укр. літ | Нім. мова | Хімія | ||
5 | Фізкультура | Музика | Читання | Нім. мова | Хімія | Алгебра | Фізкультура | |||
6 | Інформатика 1 | Обр.мистецтво | Фізкультура | Біологія | Англ.мова | |||||
четвер | 0 | Хрис.етика | Історія України | Нім. мова | ||||||
1 | Навч. грамоти | ЯДС | ЯДС | ЯДС | Труд. навчання | Нім.мова | Геометрія | Правознавство | ||
2 | Математика | Математика | Нім. мова | Математика | Труд. навчання | Геометрія | Інформатика | Історія України | ||
3 | Навч. грамоти | Нім.мова | Математика | Дизайн і технології | Укр.літ | Історія | Фізика | Геометрія | ||
4 | Дизайн і технології | Укр.мова | Укр.мова | Нім.мова | Математика | Заруб.літер | Укр.літ | Фізика | ||
5 | Дизайн і технології | Читання | Фізкультура | Англ.мова | Фізика | Креслення | Заруб.літер | |||
6 | Фізкультура | Інформатика 2 | Д.і мораль 0.5 | Укр.літ | Англ.мова | Осн.здоров`я | ||||
П’ятниця | 0 | Розв. заняття | Географія | Заруб.літер | Англ.мова | |||||
1 | ЯДС | Чит./укр.мова | Нім.мова | ЯДС | Укр.мова | Англ.мова | Фізкультура | Географія | ||
2 | Математика | Математика | Математика | Математика | Матем/зар.літ | Труд. навчання | Біологія | Укр. літ | ||
3 | Англ.мова П) | Нім.мова | Укр.мова | Укр.мова | Музика | Фізкультура | Географія | Укр. мова | ||
4 | Навч.грам(Ч/ | Обр.мистецтво | Читання | Читання | Нім. мова | Музика | Осн.здоров`я | Зах.Укр/креслен | ||
5 | Фізкультура | Фізкультура | Обр.мистецтво | Фізкультура | Фізкультура | Осн.здоров`я | Нім.мова | Мистецтво | ||
6 | Осн.здоров`я | Обр.мистецтво | Мистецтво | Фізкультура |
ПОРАДИ ВЧИТЕЛЯМ ЩОДО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
Сьогодні навчання дітей відбувається у незвичних для нас умовах. Це виклик не тільки для дітей, сімей, а й для вчителів. У непрості часи війни діти так само переживають стрес і тривогу. Їх відчуття підсилені тим, що вони не завжди розуміють, що відбувається.
Тому у нинішніх умовах ми повинні перемістити фокус уваги з академічних успіхів на підтримку і нормалізацію психічного стану учнів. Зараз це нормально. Ми всі можемо і повинні долучитись до цього в рамках викладання свого предмету.
- Демонстрація власного спокою та врівноваженості – це найбільш простий спосіб допомогти заспокоїтись нашим дітям.
- Дайте учням можливість висловитись: розповісти про свій настрій, розказати про свої справи. Коли людина називає (проговорює) свої емоції, у неї змінюється активність у відділах головного мозку і таким чином знижується тривожність.
- Дозвольте учням говорити про свій сум чи злість, але обов’язково спрямуйте їх увагу на маленькі перемоги, сильні сторони, гарні новини. У кожному дні можна знайти щось позитивне! Допоможіть учням побачити це, навчіть їх помічати це. У вашому арсеналі повинно бути багато тем для розмов, які зможуть переключити емоції дітей.
- Якщо вам відомо, що в одного з учнів відбулась жахлива травмуюча подія, не розпитуйте про це детально. Повторення деталей може викликати повторну травматизацію психіки. Також пам’ятайте, що якщо хтось ділиться страшними подіями в групі – це може сприяти травматизації інших слухачів. Якщо у дитини є потреба поділитись, за можливості, краще запропонувати їй поспілкуватись після уроку індивідуально, або спрямувати цю роботу на психолога.
Нинішня ситуація могла позначитись на поведінці учнів, на їх здатності засвоювати матеріал. Стрес міг вплинути на увагу, пам’ять, на здатність зосереджуватись. Дорослим треба взяти до уваги, що крім описаного, один з механізмів захисту психіки – це регрес. Тобто деякі діти можуть демонструвати поведінку, яка притаманна меншим за віком учням. До цього потрібно поставитись терпимо та з розумінням. Не можна докоряти дітям.
Не зайвим буде нагадати вчителям про турботу про себе. Пам’ятайте: для того, щоб надавати допомогу іншим, необхідно відновлювати свій власний ресурс, задовольняти свої базові потреби. Подбайте про безпечне місце для себе, де ви зможете проводити уроки. Обговоріть з рідними порядок дій у разі, якщо оголошено тривогу під час того, як ви проводите урок. Розробіть свій алгоритм дій.
Поради вчителю як діяти під час онлайн-уроків, якщо вмикається сигнал «Повітряна тривога»
Демонструйте впевненість у своїх діях. Спокійно повідомте учням про сигнал.
Акцентуйте увагу учнів фразою «Ви йдете в безпечне місце, яке встановлене за правилами вашої сім’ї».
Зверніться до учнів «Натисніть кнопку «вийти з конференції» та на кнопку «виключення комп’ютера».
Повідомте «Після сигналу «Відбій тривоги» доєднайтесь до занять за розкладом».
Дочекайтесь, щоб усі учні, які є слухачами, вийшли з онлайн-зв’язку.
Намагайтесь зберігати спокій, будьте переконливими.
І наостанок.
Донесіть до учнів думку про те, що щодня, не зважаючи на хочу/не хочу, можу/не можу, ми всі маємо виконати декілька задач: соціальну, фізичну і когнітивну.
Ми повинні підтримувати спілкування з родичами та знайомими, задати хоч одне питання «як ти там?», бо єдність та підтримка важливі для всіх.
Нам потрібен рух, особливо у стресі – це стабілізує, приводить до тями і надає сил для подальших дій. Хоча б три присідання або ходьба колами, будь-який активний і хоча б відносно інтенсивний рух.
А ще нам потрібні наш мозок і здатність вчитись, запам’ятовувати і аналізувати. Тож вкрай важливо задіяти цю функцію. Щодня хоча б щось одне вивчити і запам’ятати: іноземне слово, інструкцію з надання медичної допомоги чи іншу корисну інформацію. Важливо не просто подивитись, а саме вивчити!
Порадьте дітям поспати, відпочити, але не дозволяйте лежати весь день в куточку, дивлячись у стінку чи у телефон. Настоюйте на тому, що дитина повинна зробить хоча б одну маленьку дію!
Намагайтесь жартувати з учнями, посміхатись до них, викликати посмішку у відповідь. Гумор має терапевтичну дію. В нагоді стануть смішні історії, питання на кмітливість.
Дотримання цих простих правил та порад допоможе зберегти нормальний емоційний стан наших дітей. А академічні знання ми обов’язково надолужимо після стабілізації ситуації.
В умовах війни вчителям варто переглянути календарні плани до кінця навчального року і спланувати вивчення предмета у найбільш зручний для учнів спосіб, створюючи для дітей комфортну, довірливу обстановку.
Оскільки освітній процес здійснюється переважно із застосуванням технологій дистанційного навчання, не зайвим буде повторити з дітьми правила роботи з онлайн-платформами, взаємодії у хмарних сервісах, інструменти спільної роботи з документами та засоби групової діяльності й комунікації.
Під час проведення онлайн-занять бажано залучати учнів до активної роботи, висловлювання своїх ідей та пропозицій, надавати можливість їм спілкуватися між собою.
Окрім здійснення навчального процесу, постійної уваги потребує й психологічна підтримка дітей, тому перевантажувати дітей у таких умовах неправильно. Водночас звертаю увагу на вимоги: скільки часу діти різного віку можуть безперервно працювати з технічними засобами під час уроку, щоби не завдавати шкоди здоров’ю. Ці вимоги сформульовані в Санітарному регламенті для закладів загальної середньої освіти:
- для учнів 1 класів – не більше 10 хвилин;
- для учнів 2-4 класів – не більше 15 хвилин;
- для учнів 5-7 класів – не більше 20 хвилин;
- для учнів 8-9 класів – 20–25 хвилин.